مراسم عزاداری شام غریبان عاشقان اهل بیت ع در شهر بم در مکان مقدس امامزاده عباس علی ع برگزار گردید که این مراسم بگونه ای بود که انتهای این جمعیت پرشور و چندین هزار نفری مردم بم تا میدان آزادی ادامه داشت و حتی پارک مقابل امامزاده هم مملو از عزاداران بود و گفتنیست که این مراسم زیبا و پرشکوه به طور همزمان توسط بسیاری از شبکه های داخلی و بین المللی به صورت زنده و مستقیم پخش گردید و از جمله ی این شبکه ها میتوان شبکه های 3 و 2 و شبکه بین المللی خبر و ...... را نام برد.در این مراسم مداح اهل بیت حسن خانی و فرزند خرد سالش به نوحه خانی پرداختند و عزاداران علاوه بر عزاداری و بر سر و سینه زدن به روشن کردن شمع و ریختن اشک ماتم بر مصائب اهل بیت امام حسین ع برداختند.

http://1.uped.comze.com/images/8f1e2bfc0c0c.gif


 

مردم ولایتمدار دارالصابرین بم در عاشورای حسینی به سوگ نشستند و در غم جانسوز شهادت امام حسین (ع) اشک ماتم ریختند.

به گزارش ایرنا، مردم بم با حضور منسجم و باشکوه در میدان امام (ره) بم به یاد عاشورای خونین حضرت امام حسین (ع) و یاران فداکار آن حضرت به زنجیرزنی و سینه زنی پرداختند و با شهدای دشت کربلا تجدید پیمانی دوباره کردند.

این آیین با مداحی مداحان اهل بیت (ع) در رثای شهدای دشت نینوا همراه بود و همزمان از شبکه های سراسری داخلی و برون مرزی پخش شد.

  به هنگام ظهر نیز عاشقان خاندان عصمت و طهارت به یاد آخرین نماز سید و سالار شهیدان نماز ظهر عاشورا را به جماعت برگزار کردند.

آیین عاشورای حسینی با حضور 50 هیات عزاداری شهر بم برگزار شد و با توجه به اهمیت این آیین بمی های ساکن سایر استان ها و همچنین تعدادی از بمی های مقیم خارج از کشور برای حضور در این آیین به بم آمده بودند.

نظیر این آیین روز گذشته و در تاسوعای حسینی نیز برگزار شد.

 

برای دیدن عکسهای عزاداری عاشورای 1391به ادامه مطلب بروید...

http://1.uped.comze.com/images/8f1e2bfc0c0c.gif

ادامه مطلب ...


خبرگزاری فارس: شهر بم امروز شور و شعور حسینی را به جهانیان عرضه داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، همزمان با تاسوعای حسینی هزاران عزادار از اقصی نقاط میهن اسلامی در میدان امام شهر بم گرد هم آمدند و زنجیرزنان و سینه‌زنان در غم شهادت سرور و سالار شهیدان و 72 تن یار باوفای امام و شهدای دشت کربلا به عزاداری پرداختند.

عزاداران امروز گوشه‌هایی از شور و شعور حسینی را به جهانیان عرضه داشتند و نشان دادند که‌ پیرو مکتب حسین(ع) هستند تا ابد می‌مانند. 

در مراسم زنجیرزنی تاسوعای حسینی شهر بم عزاداران اباعبدالله(ع) از ابتدای روز تا اذان مغرب زنجیر زدند و در سوگ مولایشان گریستند.ضمنا نماز جماعت ظهر تاسوعا نیز در همان محل میدان امام خمینی ره به امامت امام جمعه ولائی بم حجت الاسلام و المسلمین قاسم دانشی اقامه گردید.

 

http://1.uped.comze.com/images/8f1e2bfc0c0c.gif


بوسه ی امام خامنه ای بر پیشانی عارف زمان علامه حسنزاده آملی
توصیه ای مهم از آیت الله قاضی برای غلبه بر هوای نفس سخنان حکیمانه آیت الله بحرالعلوم در سال 89درمورد بم (دارالصابرین) جعل در اخبار تصویری زلزله آذربایجان دفتر خاتمی: بعدا درباره رای توضیح می‌دهیم اسامی 60 نفر اول تهران اعلام شد اينفوگرافي/گرايش سياسي منتخبان مجلس نهم نتایج انتخابات در استان کرمان اعلام شد توليد خودروي توجوي در ارگ جديد بم پایان رزمایش عاشورای ۹۰ در جنوب و شرق کرمان رزمایش عاشورای 90 در شرق و جنوب استان كرمان آغاز شد یک سوال شرعی عجیب و تکان دهنده آیت الله سید محمد هاشم دستغیب در گذشت شهید احمدی روشن زیبا سخنی از زنده یاد نصرالله مردانی انتخابات از دیدگاه امام خامنه ای حفظه الله شرایط رهبری از دیدگاه امام خمینی (ره)
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بم بر قله ی فرهنگ و تمدن و آدرس boybam.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان